lördag 19 november 2011

Igår var det feberdags igen ;)

Klockan 18,30 startade Magdas Scrapfeberutmaning nummer 7 och skulle lämnas in senast klockan 23,00 för att man skulle få vara med och få lite extra poäng :)
Ledtrådarna dök upp en efter en och vi skulle inspireras av Whams låt Last Christmas, sen skulle vi välja minst två mönsterpapper från feberkitet, sen dök det upp en skiss.
Nästa del var att man skulle skriva en person som man inspireras mycket av och jag har ju min stora inspirationskälla Mahlin som jag kikar mycket hos, hon har en helt underbar stil och det var där jag först upptäckte klet och kladd. Ja hon gör helt makalöst snygga layouter så kika gärna in till henne.
Nästa del var att använda brads eller öljetter på sitt alster
och sista delen var att fota under kvällen gång och stoppa in i forumet :)

He he he,lite pinsamt att visa sin röra men jag skyller på att det är ett kreativt kaos ;)

The time 18.30 started Magdas Scrapfeber challenge number 7 and would be submitted no later than 23.00 for it to be with and get some extra points:)
The clues came up one by one and we were inspired by Wham song Last Christmas, then we would select at least two pattern paper from fever kit, then be inspired by a sketch.
The next part was to write a person who inspire me and I have my big inspiration Mahlin as I learn a lot of, she has a wonderful style and that was where I first discovered the soggy mess. Yes she is absolutely stunning style layouts, look on over to her here.
The next part was to use brads or eyelets on its subject matter
and the last part was to take pictures during the night time and put in the forum:)





Jag hann i tid med typ fem minuter till godo och så här blev min layout.

I made it in time, hade about five minutes to play with, and so this became my layout.




Granarna är från Marianne Design / Christmastree are from Marianne Design.
Stämpelmotivet från Kenny K / The motif from Kenny K



Kram / Hugs