måndag 4 oktober 2010

2-3 okt Svensk scrapbookingträff och mässa del 2

Här kommer några av bidragen till lördagens utmaning Julgranskul. Fanns mycket inspiration att hämta på dessa julgranar i börjag av oktober, tur det är ett tag till jul så man hinner testa några av dem :)



På kvällen var det dags för "galamiddagen". Så det var tillbaka till vandrarhemmet och svida om och sen tillbaka för en fantastisk tvårättermiddag med underhållning.


Givetvis följde kamerorna med, så man har lite roligt material till LO:s framöver ;)


Här sitter mina andra två härliga skrapbordskamrater. Mycket duktiga tjejer.


Efter middagen var det dags för midnattsscrappen och den ruskiga utmaningen och den fick verkligen en kuslig start!


Men även de kusliga tjejerna ställde upp på lite frotografering efter intro´t...


Utmaningen bestod av att göra sin egen kista efter en mall och sedan dekorera efter egen smak. Jag har tänkt att visa hur man gör den framöver om det finns intresse?


Sen åkte jag tillbaka, mycket trött men nöjd med dagen.

Söndagen var jag tillbaka vid tjugo i nio. Jag hade bestämt mig för att hinna med några fler utmaningar än dagen innan. Dessa bestod av...
1. Gruppbilden - LO
2. Kortskissen
3. Altra pennskrin
4. Bling it on

Och helt förvånande!!!! (eller inte ha ha ha) så valde jag att göra ett kort till den fjärde utmaningen först. Här kommer det...


Hittade ett så snyggt spindelpapper som jag ville göra något av så det blev ett godiskort med en skogstokiga vampyr och pumpa. Texten är bokstavssticker ( har inte använt så mycket sånt förut men var svårt att inte köpa ett par när det fanns så otroligt många snygga att välja mellan i alla butikerna). Har även använt en Martha Steward-punch.


Efter den utmaningen hoppade jag på 3:an, att altra ett pennskrin. Blev en magnoliastämpel som fick pryda den och massa blommor.


Tyvärr så var det hård konkurens vid röstningarna på dessa och det var massor av finan bidrag. Ångrar att jag inte fotade alla dessa.
Men det var ungefär vad jag hann med på dagen för även en del butiksbesök blev det och att kolla vad de andra hade gjort.

Var även och röstade på den utmaning som vi scrappat hemma, Rosa Bandet. Till denna utmaning skulle vi göra ett rosa kort med ett rosa band och på dessa så fick man skänka en slant för att rösta. Pengarna gick till bröstkanserfonden och alla som ville fick lägga sin röst, både träffdeltagare och mässdeltagare. Dessa kort ställdes upp när vi kom på lördagen och stod tills mässan stängde vid tre på söndagen. Här kommer några av bidragen. Fick inte med alla tyvärr...






Detta var mitt bidrag. Har använt flertalet med magnoliastämplar, bokstavsstickers som stavade "Think Pink", ett rosa band, bildmålarstämpel som sa " Till en vän" och underbara rosa papper.


På insidan använde jag en Minellestämpel som sa "Vänner är som en BH, nära hjärtat och bra som stöd" (underbar stämpel).


Sen var dagen nästan slut och det var dags för prisutdelning. Många fina bidrag vann massa härliga priser och till slut var det bara Rosa Bandet-utmaningen kvar. De berättade att vi sammanlaggt hade dragit in närmare 10 000 kr till Rosa Bandet och denna nyhet mottogs med applåder. Det var nämligen så att den summa som inkom lovade Svensk Scrapbooking att dubbla! Helt fantastiskt! Och ytterliggare två butiker gick ihop och gjorde samma sak! Säger bara en sak... NI ÄR FANTASTISKA!
Sen tog Micke upp priset i tävlingen... en scrappväska fylld med massor av härligt material sponsrat av Reprint. Det drog en susning genom deltagarna och jag hade mer än gärna velat vinna denna väska. Han läste insidan på vinnarkortet och jag tyckte det var så konstigt! -Va? Är det någon mer som använt minellstämpel?
Det kopplade inte först att det var mitt kort som blivit framröstat!
Jag blev ganska chockad, sen började hjärtat bulta, och jag blev allderles svettig...
Var de sant? Ja, det var det visst för där stod han och höll upp mitt kort. Gissa om jag blev glad att denna fina härliga väska skulle få följa med mig hem till Ljungsbro!


Och gissa om det var mycket fina grejort i... titta bara!


Underbara brads i flera färger, sax, pincett, scraper, bokstäver, stickers, band, massa pärlor och rhinstones, blommor i flera färger, glitterlim, felt, stämplar och den fina rosa väskan... Säg, vem skulle inte vilja ha den?




Jag måste verkligen tacka alla som röstade på mitt bidrag och som skänkte pengar till Bröstcancerforskningen! Jag gav som förslag att de som ville kunde skänka sitt kort för försäljning för att kanske dra in ännu mer pengar till Rosa Bandet och detta verkade tyckas var en bra idé.

Nu vill jag bara tacka alla deltagare som inspirerade och gjorde detta till en helg att minnas.
Och ett stort tack till alla butikerna som fanns med och sponrade och såg till att vi aldrig saknade något i materialväg. Mycket inspiration fann man hos er... :)

Och till sist ett ENORMT tack till hela teamet Svensk Scrapbooking & Clara event som gjort denna helg möjlig och såg till att vi deltagare aldrig saknade något, alltid lika glada, hjälpsamma och härliga. Lovar att ni ser mig på nästa träff i mars. Detta vill man bara inte missa!
Längtar redan....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow man blir ju verkligen avundssjuk på det priset. Himla massa läckert. Jag gillade ditt godiskort också. Himla coolt.

Tack för igår och tack för lånet av stämplarna. Och ja tack vi vill gänra se kistvikningen.

Titti sa...

Vad roligt att du vann så snart drunknar du i scrapsaker....hehe
Det verkar ha varit en riktigt trevlig helg.

Kram Titti

Sara_80 sa...

Hejsan!
Så roligt att du vann! :) Jättefint kort och vilken fyndig textstämpel. Helgen var verkligen toppen!
Kistan var verkligen jättevacker och jag röstade faktiskt på den. :)
Jag vill gärna se kistvikningen för jag kom aldrig i gång med den utmaningen.

Kram Sara