tisdag 6 juli 2010

Midsommarbrud & Maja Design sommar

Midsommar och Svensk Scrapbooking midsommarcrop är över och jag hade den ofantliga turen att bli en av de lyckliga vinnarna i lottdragningen. Och inte i vilken som helst utan i midsommarbrudslottningen :)Och jag kommer att få två fina paket med scrapbooksmaterial från två sponsorer och ett presentkort från Tant Scrappa på 150 kr som jag kan välja grejor för i hennes webbutik. Helt sanslöst, så roligt! Men mer om detta när paketen dyker upp, längtar såååååå.... under tiden, här kommer lite fler kort.

Jag var inne hos Designat i förra veckan och shoppade loss och dessa två kort har jag gjort av papper från Maja Design.


På det här första kortet har jag använt mig av ett papper som heter Sol och bad ifrån Sommartiderkollektionen. Jättemysigt och somrigt papper som jag inte kunde motstå att köpa två av. För det är fint på båda sidorna. Utsidan dekorerade jag med blommor i mängder och en lite skylt som jag klippt från ett ark jag fick med en utlänsk scraptidning.Och för att ytterligare få till sommarkänslan tog jag ett gult band runt.


På insidan färglade jag en magnoliastämpel (sittande tildan) och en bildmålarstämpel (bryggan) och gjorde en liten ficka som jag klippte till en tagg och satte i. Även här klippte jag ut en liten cirkel med ett meddelande från en tidning. Det blåa prickiga pappret har jag tyvärr klippt sönder namnet på men var ytterligare ett inköp från förra veckan.


På kort nummer två har jag använt ett papper som heter Smultron från kollektionen Blomstertider, även den från Maja Design. Motivstämpeln är en magnolia och textstämpeln är för mig okänd. Sen använde jag blad, metallblomma, kristallkvist och pinns.


Insidan har jag gjort ganska enkel. Samma papper och en scrapbit ifrån bitlådan och en textstämpel från Stämpelboden (nya vilda stamps)

Kommer fler kort med dessa härliga sommarpapper men nu är det dags att krama kudden...

Inga kommentarer: