torsdag 15 april 2010

Avanserat kort

Nu har jag gjort ett kort som jag såg i senaste numret av Magnoliatidningen. Det har tagit mig två dagar men jag är ganska stolt över resultatet. Varit mer detaljer att tänka på än mina tidigare försök men så roligt det var, har redan börjat på ett nytt.
Tror att jag börjar få till färgningen av Magnolias stämplar också.



Så här ser det ut oöppnat. Har satt flera olika papper i lager och fäst ett band under så man kan knyta ihop det. Har även med en sittande Tilde på framsidan. Älskar Magnolias stämplar, de är så söta! Och lite blommor måste jag ju få med, lyfter ju resultatet ganska mycket.





När man knyter upp kortet och öppnar luckorna möts man av det här... kunde ju vara snyggare... Men då fäller man ner den sista delen och då ser det lite bättre ut...

På insidan av båda luckorna finns små fack där man kan stoppa tags i som jag gjort i den ene och om man vill ge bort i present, pengar eller presentkort i den andra.



Som jag sa tidigare är jag ganska nöjd med kortet men mycket av det ligger nog i hur lång tid det faktiskt tog att göra det. Håller på och budar på ett par Magnoliastämplar, ska nog samla på mig ett par tror jag, de är ju så söta...
Men nu är det godnatt!

2 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Du har all anledning att vara nöjd! Det blev himla bra, ju.

Och tänk på att Magnolia-stämplarna går på runt 90 kr i Magnolias egen web-butik - så du inte budar uppåt 200-300 kr som vissa gör...

Kattiz sa...

Tack :)
Nej, jag har varit inne och kollat där, får nog bli en beställning när lönen kommer :) Men tack för tipset.