måndag 29 mars 2010

Måndagsscrapp i Scrapbutiken

Idag åkte jag in ganska tidigt för en eftermiddag och kväll med gemensamt scrappande i Scrapbutiken i Linköping. Underbar idé att ha extra lång öppettid på måndagar för just samvaro i denna underbara hobbie. :)
Och resultatet blev två påskkort som ska ges bort nästa helg under påskmiddagen hos far i ödeshög. Mina två första lite ordentligare kort med mycket hjärta bakom...


Så här blev det första kortet. Basen är rosa (givetvis) som jag fäste två olika mönstrade papper på. En kanonfin stämpel med tulpaner, vet ej var den kommer ifrån och en "Glad Påsk" stämpel från Minelle. Helt underbar så jag köpte en! Sen knöt jag och tejpade fast ett band. Tycker det vart ganska fint faktiskt :) om man får säga det själv. Men jag måste skänka ett stooort tack till Petra i butiken. Utan henne hade det inte blivit så fint. Nu är planen att så småningom gå den avanserade kursen i kortmakeri....



Till det här kortet hade jag en grön bas och sen ett prickigt grönt papper, ett band och 4 olika stämplar. Glad påsk embossade jag. Ingen av stämplarna vet jag var de är ifrån... Satte även dit tre diamantliknande blings och några pearls... Nu återstår bara att skriva något i dem. Har tänkt att försöka göra ytterligare två liknande kort så att alla får ett varsitt...

Längtar till nästa gång då jag kan åka in, men tyvärr är det ju påsk nästa måndag och veckan därpå har jag jouren så nu dröjer det ett tag till nästa tillfälle, men känner jag mig själv så kan jag nog inte hålla mig borta så länge... slutar ju ändå klockan ett på fredag ;)

Nu när jag var ute och kollade facebook så råkade jag se att det ska vara en scrappingträff i Karlstad i oktober som jag mer än gärna vill åka på... får nog anmäla mig. :) Ska bara kolla så jag inte har jouren... Tänk att ägna en hel helg åt bara scrapping, mer scrapping och inget annat än scrapping... låter sagolikt! Lägger en länk till sidan om du också är nyfiken... Men nu är det nog godnatt, ska ju upp till jobbet om cirka 6 tmmar.

Inga kommentarer: